ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 紀要
  2. 021 上越教育大学研究紀要
  3. 13 (1993-1994)

外国語(英語)学習に対する学生の不安に関する研究(4)

http://hdl.handle.net/10513/60
http://hdl.handle.net/10513/60
a4f2abf5-864e-4841-b695-5f4d029dc8c4
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo13_2-26.pdf kiyo13_2-26.pdf (519.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-05-21
タイトル
タイトル 外国語(英語)学習に対する学生の不安に関する研究(4)
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Students' Anxiety over Classroom English (4)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 不安
キーワード
主題Scheme Other
主題 スピーキング
キーワード
主題Scheme Other
主題 英語科教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 語学教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 anxiety
キーワード
主題Scheme Other
主題 speaking
キーワード
主題Scheme Other
主題 English education
キーワード
主題Scheme Other
主題 language education
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
キーワード
主題Scheme Other
主題 STYP:大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 SSUB:英語
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 北條, 礼子

× 北條, 礼子

北條, 礼子

ja-Kana ホウジョウ, レイコ

Search repository
Hojo, Reiko

× Hojo, Reiko

en Hojo, Reiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 1992年4月に,本学1年生75名,2年生90名を対象に,英語の授業中他の学生の前で英語で話すときに感じる不安の原因は何か,学生は自己の英語力をクラスメート,教師との関連においてどのように評価しているかについてアンケート調査を実施し,さらに以上の結果について学年による差がみられるのかどうかを比較検討した。その結果,学年による差はみられず,学生は間違ったり,変なことをいって恥をかきた〈ない,という気持ちが最も強く,自分の英語力が他のクラスメートより劣る,と自分の英語力を捉らえていることが明らかになった。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purposes of this fourth study were to find out 1) what the factors are that make students feel anxious when they speak English in English classes ; 2) how students evaluate their abilities of and attitudes toward speaking English in relation to their classmates and their teachers ; and finally 3) to compare the differences in the responses of freshmen and sophomores. Data was gathered from 75 Japanese freshmen and 90 Japanese sophomores, using a questionnaire, which was administered in April of 1992. The data was analyzed by ANOVA and the Wilcoxon's rank sum test. The results in each category revealed that 1) as the most significant factor making students feel anxious in English classes, students chose this item : they are very much afraid of getting embarrassed making mistakes or saying something strange ; 2) they felt that their English ability was inferior to that of their classmates ; and 3) no special difference was found between freshmen and sophomores in this study.
書誌情報 上越教育大学研究紀要

巻 13, 号 2, p. 351-362, 発行日 1994-03
出版者
出版者 上越教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-8162
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 AN10284863
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:40:23.535097
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3