ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 紀要
  2. 021 上越教育大学研究紀要
  3. 15 (1995-1996)

外国語(英語)学習に対する学生の不安に関する研究(5)

http://hdl.handle.net/10513/111
http://hdl.handle.net/10513/111
b9a49632-ea16-43f9-87bb-0cc4f0878703
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo15_1-13.pdf kiyo15_1-13.pdf (502.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-05-22
タイトル
タイトル 外国語(英語)学習に対する学生の不安に関する研究(5)
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 不安
キーワード
主題Scheme Other
主題 スピーキング
キーワード
主題Scheme Other
主題 自己評価
キーワード
主題Scheme Other
主題 英語科教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 語学教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 anxiety
キーワード
主題Scheme Other
主題 speaking
キーワード
主題Scheme Other
主題 self-evaluation
キーワード
主題Scheme Other
主題 English education
キーワード
主題Scheme Other
主題 language education
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
キーワード
主題Scheme Other
主題 STYP:大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 SSUB:英語
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 北條, 礼子

× 北條, 礼子

北條, 礼子

ja-Kana ホウジョウ, レイコ

Search repository
Hojo, Reiko

× Hojo, Reiko

en Hojo, Reiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 1993年4月に,本学1年生197名を対象に,英語学習のどのような活動についてどの程度不安を感じているのか,英語で話すときに感じる不安の原因は何か,学生に不安を感じさせる教師の性格,態度にはどのようなものがあるか,学生は自分の英語力をどのように評価しているのかについてアンケート調査を実施した。その結果,学生は授業中皆の前で英語で話すことに強い不安を感じること,その主な理由は,間違ったり変なことを言って恥をかきたくないと思っているからであること,また,教師が親しみやすければ,学生はそれ程授業中不安を感じないですむこと,最後に自分の英語力に対する自己評価は全般的に低いことが明らかになった。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, questionniare items have been improved with one item being rewritten and some others being newly introduced. This was done based on the results obtained from previous studies by both other researchers and the author. The purposes of this study are to find out : 1) how much anxiety students feel toward typical learning activities in English classes ; 2) what the reasons are students feel anxious about speaking activities in the classes ; 3) what kinds of characteristics and attitudes students expect teachers to have so that students feel less anxious ; 4) how students evaluate their own English abilities. Data were gathered from 197 Japanese university freshmen, using a revised questionnaire, which was administered in April of 1993. The data were analyzed by ANOVA. The results revealed that 1) students felt most anxious when speaking English in front of their classmates ; 2) students were most afraid of getting embarrassed by making mistakes in speaking English ; 3) students felt less anxious when teachers were friendly, while feeling more anxious when teachers directly encouraged them to speak in English or praise them ; 4) students felt that they couldn't answer in English because they were so nervous when called on to answer questions in English.
書誌情報 上越教育大学研究紀要

巻 15, 号 1, p. 163-174, 発行日 1995-09
出版者
出版者 上越教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-8162
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 AN10284863
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:37:47.787051
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3