ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 紀要
  2. 021 上越教育大学研究紀要
  3. 20 (2000-2001)

Time Limits : Effects on Recall

http://hdl.handle.net/10513/120
http://hdl.handle.net/10513/120
121de9e3-a879-4591-9bec-8b0f126d3195
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo20_1-11.pdf kiyo20_1-11.pdf (461.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-05-22
タイトル
タイトル Time Limits : Effects on Recall
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 recall protocols
キーワード
主題Scheme Other
主題 EFL reading
キーワード
主題Scheme Other
主題 time limits
キーワード
主題Scheme Other
主題 language proficiency
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
キーワード
主題Scheme Other
主題 STYP:大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 SSUB:英語
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Hirano, Kinue

× Hirano, Kinue

Hirano, Kinue

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study investigates the effects of differing time limits and the level of language proficiency on the written recalls of 66 Japanese EFL undergraduates. Results showed that different time limits affected total recall, but not main ideas recalled. Regardless of proficiency level, the 20-minute group (Group 2) recalled a greater number of idea units than the 8-minute group (Group 1). However, no significant difference was found between Groups 1 and 2 regarding the recall of main ideas, although a longer time period of reading was given for Group 2. Furthermore, irrespective of differences in time limits, the high-proficiency students recalled the overall text and main ideas of paragraphs better than the lowproficiency students. However, the lack of interaction between time limit and proficiency level in terms of total recall, and the recall of main ideas as well as paragraph recall indicated that differing time limits did not affect the differences between the high- and low-proficiency students in the following: 1) the total number of idea units recalled; 2) the recall of main ideas; and 3) paragraph recall. Moreover, the time limit x paragraph interaction was not significant, indicating that differences in paragraph recall were not affected by different time limits.
書誌情報 上越教育大学研究紀要

巻 20, 号 1, p. 127-136, 発行日 2000-09
出版者
出版者 上越教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-8162
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 AN10284863
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:35:22.246383
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3