ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 紀要
  2. 021 上越教育大学研究紀要
  3. 18 (1998-1999)

日本人EFL学習者の英語学習方略に関する研究(5)

http://hdl.handle.net/10513/240
http://hdl.handle.net/10513/240
4630d6fd-929a-4b96-94be-3bb0b8b54c07
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo18_1-15.pdf kiyo18_1-15.pdf (567.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-05-22
タイトル
タイトル 日本人EFL学習者の英語学習方略に関する研究(5)
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習方略
キーワード
主題Scheme Other
主題 動機づけ
キーワード
主題Scheme Other
主題 性格特性
キーワード
主題Scheme Other
主題 英語科教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 知覚的学習スタイル好性
キーワード
主題Scheme Other
主題 語学教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 learning strategy
キーワード
主題Scheme Other
主題 motivation
キーワード
主題Scheme Other
主題 personality
キーワード
主題Scheme Other
主題 English education
キーワード
主題Scheme Other
主題 perceptual learning style preference
キーワード
主題Scheme Other
主題 language education
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育実践
キーワード
主題Scheme Other
主題 STYP:高等学校
キーワード
主題Scheme Other
主題 SSUB:英語
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 北條, 礼子

× 北條, 礼子

北條, 礼子

ja-Kana ホウジョウ, レイコ

Search repository
Hojo, Reiko

× Hojo, Reiko

en Hojo, Reiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 日本人EFL学習者が外国語(英語)を学習するときに用いている学習方略を調査するための調査項目として,著者は先行研究において最終的に17項目を選定した。1996年7月に高校3年生328名を対象に,学習方略と学習方略に関連する諸要因(英語学習の知覚的学習スタイル好性,性格特性(外向性,冒険心,自尊心,権威主義),動機づけについての計41項目から成るアンケート調査を実施した。その結果,学習方略3要因,知覚的学習スタイル好性3要因,性格特性4要因,動機づけ4要因が抽出された。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the field of the second language acquisition, there have been several studies on learning strategies found in Japan. The findings of foreign studies report a close relationship with other factors, such as learning style, motivation, personality and so on. Though not much research in Japan has been done on this relationship, the author has tried to prepare or validate appropriate questionnaire items for these factors as well as for learning strategies. The purpose of this study is to investigate learning strategies, learning styles, particularly, perceptual ones, personality and motivation of Japanese EFL highschool students with the questionnaire items prepared by the author. Firstly, data on the factors mentioned above were gathered from three hundred twenty-eight highschool students in July of 1996, using a questionnaire consisting of forty-one items total. Then, the data were analyzed by factor analysis, extracting 3 factors for learning strategies, 3 for perceptual learning style preference, 4 for personality, and 4 for motivation.
書誌情報 上越教育大学研究紀要

巻 18, 号 1, p. 219-231, 発行日 1998-09
出版者
出版者 上越教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-8162
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 AN10284863
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:36:13.641497
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3