ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 紀要
  2. 021 上越教育大学研究紀要
  3. 18 (1998-1999)

日本人EFL学習者の英語学習方略に関する研究(6)

http://hdl.handle.net/10513/248
http://hdl.handle.net/10513/248
ce971e76-ee52-43dd-a8c8-d8039aa35805
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo18_2-13.pdf kiyo18_2-13.pdf (646.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-05-22
タイトル
タイトル 日本人EFL学習者の英語学習方略に関する研究(6)
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習方略
キーワード
主題Scheme Other
主題 動機づけ
キーワード
主題Scheme Other
主題 性格特性
キーワード
主題Scheme Other
主題 英語科教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 知覚的学習スタイル好性
キーワード
主題Scheme Other
主題 語学教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 learning strategy
キーワード
主題Scheme Other
主題 motivation
キーワード
主題Scheme Other
主題 personality
キーワード
主題Scheme Other
主題 English education
キーワード
主題Scheme Other
主題 perceptual learning style preference
キーワード
主題Scheme Other
主題 language education
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
キーワード
主題Scheme Other
主題 STYP:高等学校
キーワード
主題Scheme Other
主題 SSUB:英語
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 北條, 礼子

× 北條, 礼子

北條, 礼子

ja-Kana ホウジョウ, レイコ

Search repository
Hojo, Reiko

× Hojo, Reiko

en Hojo, Reiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は,日本人EFL学習者が外国語(英語)を学習するときに用いている学習方略とその関連諸要因の関係を明らかにすることである。そのため,1996年7月に高校3年生328名を対象に,Ellisにより提唱されている,学習方略とその関連諸要因のモデルを参考に,学習方略と学習方略に関連する諸要因の関係を検討した。ここでいう関連諸要因とは,英語学習の知覚的学習スタイル好性,性格特性(低外向性,冒険心,自尊心,権威主義,動機づけ),英語の到達度である。その結果,学習方略と以上の諸要因は複雑に影響し合っていることが明らかになった。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to investigate how learning strategies used by Japanese EFL highschool students are interrelated with other variables, partially based on the second language acquisition model proposed by Ellis. The variables, such as their learning styles, particularly, perceptual ones, personality and motivation were examined. Firstly, data on the factors mentioned above were gathered from three hundred twenty-eight highschool students in July of 1996, using a questionnaire consisting of forty-one items total. Secondly, the data were analyzed by factor analysis, extracting 3 factors for learning strategies, 3 for perceptual learning style pref-erence, 4 for personality, and 4 for motivation. Lastly, regression analysis was performed with these factors, also including the subjects' English test scores of reading and writing as an index of achievement of English. The results revealed that learning strategies were interrelated among these factors in a complicated way.
書誌情報 上越教育大学研究紀要

巻 18, 号 2, p. 607-619, 発行日 1999-03
出版者
出版者 上越教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-8162
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 AN10284863
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:36:04.747711
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3