ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 紀要
  2. 021 上越教育大学研究紀要
  3. 18 (1998-1999)

大学生の自分の幼児期の保育実践に対する評価

http://hdl.handle.net/10513/254
http://hdl.handle.net/10513/254
60c6bbb9-283a-4d87-80de-bab4debb660a
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo18_2-06.pdf kiyo18_2-06.pdf (760.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-05-22
タイトル
タイトル 大学生の自分の幼児期の保育実践に対する評価
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 幼児教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 保育実践
キーワード
主題Scheme Other
主題 自発活動
キーワード
主題Scheme Other
主題 遊び
キーワード
主題Scheme Other
主題 early childhood educatoin
キーワード
主題Scheme Other
主題 educational activities
キーワード
主題Scheme Other
主題 spontaneous activities
キーワード
主題Scheme Other
主題 play
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
キーワード
主題Scheme Other
主題 STYP:大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 幼児教育
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 丸山, 良平

× 丸山, 良平

丸山, 良平

ja-Kana マルヤマ, リョウヘイ

Search repository
Maruyama, Ryohei

× Maruyama, Ryohei

en Maruyama, Ryohei

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究は大学生が自分の幼児期の幼稚園や保育園における実践に対して持っている印象を明らかにし,それを基に保育実践について考察することを目的とした。そのために大学生339人(女性242人,男性97人)に対して質問紙調査を実施し,それを分析した。得られた主要な結果は以下の通りである。1.女子はいろいろな遊びや保育活動に楽しみを見出しているが,男子は特定の活動に楽しさを感じる。2.男子は活動や遊具に対する個人の好き嫌いがはっきりしている。3.自発的な活動やその活動を促す遊具,活動に取り込める遊具が好まれる。4.教師が指導する活動の多くは好まれない。こうした結果を基に,保育実践に際しての留意点を考察した。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examined how university students evaluate their various activities or plays and games in early childhood education, and aimed to consider educational activities and preschool teachers' support. We analyzed questionnaires answered by 339 students (female n =242, male n =97). The main results were as follows: First, most of the female students were interested in various curricular play time activities, on the other hand, male students were interested in particular activities and plays. Secondly, most of the male students had strong likes and dislikes about curricular activities, teaching materials, and toys. Thirdly, both students were fond of their spontaneous play time activities, and teaching materials, and toys promoting them. Fourthly, they disliked such activities and plays as instructed by teachers. Based on these findings, we have pointed out several essentials which teachers should take into consideration when they teach or support preschoolers.
書誌情報 上越教育大学研究紀要

巻 18, 号 2, p. 503-516, 発行日 1999-03
出版者
出版者 上越教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-8162
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 AN10284863
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:35:59.185304
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3