ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 紀要
  2. 021 上越教育大学研究紀要
  3. 17 (1997-1998)

日本人EFL学習者の英語学習方略に関する研究(4) : 中学生用の調査項目の検討

http://hdl.handle.net/10513/293
http://hdl.handle.net/10513/293
c1e0af9e-cdd7-44c4-980b-4f88c7307ce7
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo17_2-18.pdf kiyo17_2-18.pdf (637.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-05-22
タイトル
タイトル 日本人EFL学習者の英語学習方略に関する研究(4) : 中学生用の調査項目の検討
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習方略
キーワード
主題Scheme Other
主題 動機づけ
キーワード
主題Scheme Other
主題 知覚的学習スタイル好性
キーワード
主題Scheme Other
主題 性格特性
キーワード
主題Scheme Other
主題 英語科教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 語学教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 learning strategy
キーワード
主題Scheme Other
主題 motivation
キーワード
主題Scheme Other
主題 perceptual leaning style preference
キーワード
主題Scheme Other
主題 personarity
キーワード
主題Scheme Other
主題 English education
キーワード
主題Scheme Other
主題 language education
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
キーワード
主題Scheme Other
主題 STYP:中学校
キーワード
主題Scheme Other
主題 SSUB:英語
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 北條, 礼子

× 北條, 礼子

北條, 礼子

ja-Kana ホウジョウ, レイコ

Search repository
Hojo, Reiko

× Hojo, Reiko

en Hojo, Reiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 日本人EFL学習者のうち中学生が外国語(英語)を学習するときに用いている学習方略とその関連要因として動機づけ,知覚的学習スタイル好性,性格特性を調査するための項目を検討するため,先行研究の結果を参考に,それぞれ27,8,6,14項目,計55項目に関して,1997年3月に中学生59名を対象に調査を実施し,データは因子分析により分析した。その結果,各要因についてそれぞれ4因子,4因子,2因子,3因子を抽出し,それぞれ22,8,6,11項目の計47項目が含まれていた。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the field of the second language acquisition, learning strategies are reported to be closely related with other factors, such as learning style, motivation, personality and so on. Though not much research has been done on the relationship between learning strategies used by Japanese EFL students and these factors, the author has tried to investigate the relationship as well as to develop appropriate questionnaire items for these factors. However, in order to expand the framework of the studies, younger subjects, such as junior highschool students, must be included in the research studies. To achieve the goal, the preparation of appropriate questionnaire items for the target subjects is necessary. The purpose of this study was to prepare or validate questionnaire items suitable for investigating learning strategies, learning styles, particularly, perceptual ones, and motivation of Japanese EFL junior highschool students. Firstly, data on the factors mentioned above were gathered from fifty-nine junior highschool students in March of 1997, using a trial questionnaire consisting of fifty-five items as a total. Then, the data were analyzed by factor analysis, extracting 4 factors for learning strategies, 4 for motivation, 2 for perceptual learning style preference, and 3 for personality. These factors included 22, 8, 6, 11 items, respectively, totaling 47 items, which must and will be further examined with more subjects, since the number of the subjects of this study was not enough.
書誌情報 上越教育大学研究紀要

巻 17, 号 2, p. 749-762, 発行日 1998-03
出版者
出版者 上越教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-8162
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 AN10284863
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:36:30.099797
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3