ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 紀要
  2. 021 上越教育大学研究紀要
  3. 19 (1999-2000)

日本人EFL学習者の英語学習方略に関する研究(7) : 国語学習方略との比較

http://hdl.handle.net/10513/311
http://hdl.handle.net/10513/311
58a6623a-ccc0-4631-92a4-a557aa22596e
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo19_1-03.pdf kiyo19_1-03.pdf (608.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-05-25
タイトル
タイトル 日本人EFL学習者の英語学習方略に関する研究(7) : 国語学習方略との比較
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習方略
キーワード
主題Scheme Other
主題 英語教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 国語教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 語学教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 learning strategy
キーワード
主題Scheme Other
主題 English education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japanese education
キーワード
主題Scheme Other
主題 language education
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
キーワード
主題Scheme Other
主題 SSUB:英語
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 北條, 礼子

× 北條, 礼子

北條, 礼子

ja-Kana ホウジョウ, レイコ

Search repository
Hojo, Reiko

× Hojo, Reiko

en Hojo, Reiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は,第一に日本人EFL学習者(大学生)が母語である国語の学習において用いている学習方略を明らかにすることであり,第二に調査対象者の外国語である英語の学習方略と比較することである。国立大学1年生139名を対象に1998年4月に調査を実施し,その結果,英語の学習方略,国語の学習方略それぞれにつき4因子を抽出した。さらに以上の8因子を比較検討したが,複雑に関連し合っていることが明らかになった。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 It has been reported that learning strategies of learners' first language could be transferred to those in EFL learning environment. However, almost no research has been done on the relationship between these two kinds of learning strategies. Moreover, in order to investigate it, it is crucial to develop the questionnaire items for Japanese learning strategies. The main purpose of this study is to investigate learning strategies of Japanese language, after preparing appropriate questionnaire items. The second purpose of the study is to clarify the subcategories of English learning strategies used by Japanese EFL university students. The third purpose of this study is to compare English learning strategies with Japanese ones used by Japanese learners. Firstly, data on the factors mentioned above were gathered from one hundred and thirty-nine university freshmen in March of 1998, using a questionnaire consisting of sixty-eight items as a total. Secondly, the data were analyzed by factor analysis, extracting 4 factors for each learning strategies respectively. Thirdly, correlational coefficients were computed between 4 factors of English learning strategies and 4 of Japanese learning strategies, revealing that these eight factors were correlated in a complex way.
書誌情報 上越教育大学研究紀要

巻 19, 号 1, p. 25-38, 発行日 1999-09
出版者
出版者 上越教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-8162
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 AN10284863
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:35:35.488777
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3