ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 紀要
  2. 021 上越教育大学研究紀要
  3. 28 (2009)

現職小学校教員の小学校英語活動の研修希望内容に関する調査研究

http://hdl.handle.net/10513/374
http://hdl.handle.net/10513/374
e0a84f0d-f57e-4dfa-9c3b-8d0dd24dde92
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo28-17.pdf kiyo28-17.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-05-25
タイトル
タイトル 現職小学校教員の小学校英語活動の研修希望内容に関する調査研究
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 研修
キーワード
主題Scheme Other
主題 クラスルーム・イングリッシュ
キーワード
主題Scheme Other
主題 小学校英語活動
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
キーワード
主題Scheme Other
主題 STYP:小学校
キーワード
主題Scheme Other
主題 SSUB:英語
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 北條, 礼子

× 北條, 礼子

北條, 礼子

ja-Kana ホウジョウ, レイコ

Search repository
Hojo, Reiko

× Hojo, Reiko

en Hojo, Reiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purposes of this study are to investigate the contents of training courses of English activities at elementary school which public elementary school teachers hope to take, and to obtain English expressions which elementary school teachers want to know. In August of 2006, three hundred eighty-five elementary school teachers in Joetsu city answered the questionnaires, consisting of a face sheet, 5-point Likert scale twenty-two items concerning the contents of training courses of English, and free comments of Classroom English the teachers want to know and those of English expressions which are useful for talking with ALTs. The data was analyzed by a chi-square test, Fisher's exact test and ANOVA. The results of the face sheet revealed that the number of the teachers who have experienced teaching English to pupils was significantly more than those who have not; the number of the teachers who have English teaching certificate was significantly less than those who do not. Moreover, concerning the results of the 22 items, all the teachers felt 22 items to be necessary for them. The teachers who have experienced teaching English felt stronger hopes for 15 items of the training courses than those who have not. The free comments by the teachers showed that English expressions they wanted to know were not so difficult to interpret. Thus our university staff( the author and a British English teacher) could make a leaflet of useful English expressions for elementary school teachers as well as university and graduate school students who hope to become elementary school teachers.
書誌情報 上越教育大学研究紀要

巻 28, p. 183-192, 発行日 2009-02
出版者
出版者 上越教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-8162
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 AN10284863
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:42:35.190240
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3