ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 紀要
  2. 021 上越教育大学研究紀要
  3. 26 (2007)

教授ツールとしてのポートフォリオ活用による英語表現(英作文・スピーチ)学習の効果 : 看護学生を対象にshow and tell手法を用いた試み

http://hdl.handle.net/10513/481
http://hdl.handle.net/10513/481
cadf399b-2744-4365-be4a-56da039704ac
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo26-20.pdf kiyo26-20.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-07-31
タイトル
タイトル 教授ツールとしてのポートフォリオ活用による英語表現(英作文・スピーチ)学習の効果 : 看護学生を対象にshow and tell手法を用いた試み
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ポートフォリオ
キーワード
主題Scheme Other
主題 ライティング方略
キーワード
主題Scheme Other
主題 スピーチ方略
キーワード
主題Scheme Other
主題 ショウ・アンド・テル
キーワード
主題Scheme Other
主題 メタ認知方略
キーワード
主題Scheme Other
主題 自己調節学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 構成主義
キーワード
主題Scheme Other
主題 Portfolio
キーワード
主題Scheme Other
主題 writing strategies
キーワード
主題Scheme Other
主題 speech strategies
キーワード
主題Scheme Other
主題 show and tell
キーワード
主題Scheme Other
主題 metacognitive strategies
キーワード
主題Scheme Other
主題 self-regulated learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 constructivism
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育実践
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 北條, 礼子

× 北條, 礼子

北條, 礼子

ja-Kana ホウジョウ, レイコ

Search repository
松崎, 邦守

× 松崎, 邦守

松崎, 邦守

ja-Kana マツザキ, クニモリ

Search repository
Hojo, Reiko

× Hojo, Reiko

en Hojo, Reiko

Search repository
Matsuzaki, Kunimori

× Matsuzaki, Kunimori

en Matsuzaki, Kunimori

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 2005年5月~7月まで,新潟県内の看護学校1年生36名を対象とし,英語表現(英作文・スピーチ)力を題材に,show and tellの手法を用いた教授ツールとしてのポートフォリオを活用する学習がEFL学習者の自己調節学習者としての態度養成に効果があるかどうかを検討した。その効果はメタ認知方略,ライティング方略,スピーチ方略の使用意識の変容により測定した。その結果,特にスピーチ方略の使用意識においてがプラスの方向に変容がみられたことから,ポートフォリオ活用学習が自己調節学習の態度養成に効果があることが明らかになった。また,ポートフォリオ活用学習全体はARCS動機づけモデルによる項目による評価を受けたが,学習者から必ずしも好意的な反応が得られなかった。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 From May to July in 2005, 36 nursing school students experienced a learning program utilizing portfolios as an instructional tool in EFL classes, in order to nurture their self-regulated learning attitudes. The 'show and tell' method was adopted in making English speeches. Each learner made two 'show and tell' speeches in the process of creating portfolios. For the purpose of investigating the effects of portfolios to nurture self-regulated learning attitudes, the data was gathered from the pre-questionnaires and post-questionnaires on the learners' use of meta-cognitive strategies, writing strategies and speech strategies. The results showed that the learners came to use more writing and speech strategies after developing portfolios. From here, the portfolio development was found to be effective in the sense that their strategy use was enhanced. However, the learning program was evaluated based on the ARCS motivational model, which revealed that the learners did not evaluate the program highly.
書誌情報 上越教育大学研究紀要

巻 26, p. 287-297, 発行日 2007-02
出版者
出版者 上越教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-8162
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 AN10284863
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:42:00.445489
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3