ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 010 学術論文
  2. 0104 特別支援教育

知的障害児における歌唱教材によるリズム同期の分析

http://hdl.handle.net/10513/553
http://hdl.handle.net/10513/553
cf036cad-81a2-4c46-8f8c-d00cb1875bee
名前 / ファイル ライセンス アクション
gakkoongaku12-174.pdf gakkoongaku12-174.pdf (737.6 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2010-08-02
タイトル
タイトル 知的障害児における歌唱教材によるリズム同期の分析
言語 ja
タイトル
タイトル Analysis of the Rhythmic Synchronization to a Singing Subject by Special Support Class Children
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 齋藤, 一雄

× 齋藤, 一雄

齋藤, 一雄

ja-Kana サイトウ, カズオ

Search repository
Saito, Kazuo

× Saito, Kazuo

en Saito, Kazuo

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In a music class in an elementary school, handicapped chirdren synchronized a rhythmic pattern to singing subjects by clapping. I analyzed their rhythmic synchronization to determine the kind of rhythmic pattern. Seven children (from 1st to 5th grade) of a special support class at an elementary school participated in this study. Children could begin beating time with their hands to the tune "Te to Te to Te to". For "Nigitte Hiraite", the sifting rhythmic pattern caused participants to desynchronize. For the tune "Kotori no Uta", participants timely hit their palm with their fingertips according to the rhythmic pattern of the note of birds. For "Ashibumi Tan Tan", the rate at which they could synchronize the rhythm by marching in place was low. An analysis of individual rhythmic synchronization showed that two of the seven children were not accurate with their rhythmic synchronization, another two had their own rhythmic synchronization, while another three children were accurate in their rhythmic synchronization. The course of the rhythmic synchronization showed that there were two types; one was where they omitted the eighth note from the rhythmic pattern, and the other was where they had delicate clapping. Further, the Children recognized their errors and made corrections to synchronize with the rhythmic pattern.
書誌情報 学校音楽教育研究

巻 12, p. 174-183, 発行日 2008-03-01
出版者
出版者 日本学校音楽教育実践学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1342-9043
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11240657
権利
権利情報 本文データは日本学校音楽教育実践学会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
情報源
関連名称 http://ci.nii.ac.jp/naid/110006938247
関連サイト
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110006938247
関連名称 http://ci.nii.ac.jp/naid/110006938247
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:59:49.666319
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3