ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 紀要
  2. 021 上越教育大学研究紀要
  3. 29 (2010)

分業に基づくバスケットボールの戦術アプローチが中学生の運動有能感と戦術的情況判断能に及ぼす影響

http://hdl.handle.net/10513/593
http://hdl.handle.net/10513/593
dfc8aa0d-6a01-49fe-8758-2aeee9e4d747
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo29-30.pdf kiyo29-30.pdf (4.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-08-02
タイトル
タイトル 分業に基づくバスケットボールの戦術アプローチが中学生の運動有能感と戦術的情況判断能に及ぼす影響
言語 ja
タイトル
タイトル Effect of a Tactical Games Approach Based on Division of Labors for Teaching Basketball on Physical Competence and Tactical Decision-making Competency of Junior High School Students
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 戦術アプローチ
キーワード
主題Scheme Other
主題 分業
キーワード
主題Scheme Other
主題 戦術的情況判断能
キーワード
主題Scheme Other
主題 運動有能感
キーワード
主題Scheme Other
主題 Tactical approach
キーワード
主題Scheme Other
主題 Division of labors
キーワード
主題Scheme Other
主題 Tactical decision-making competency (TDC)
キーワード
主題Scheme Other
主題 Physical competence
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
キーワード
主題Scheme Other
主題 STYP:中学校
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 土田, 了輔

× 土田, 了輔

土田, 了輔

ja-Kana ツチダ, リョウスケ

Search repository
Tsuchida, Ryosuke

× Tsuchida, Ryosuke

en Tsuchida, Ryosuke

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 この研究は, 分業に基づくバスケットボールの戦術アプローチが, 中学生の運動有能感や戦術的情況判断能に与える影響を調査することを目的とした。結果, 単元前後に実施した運動有能感検査では, 男女ともに有意な得点の上昇が見られた。また, 男女の群間の差, 交互作用は見られなかった。さらに, 単元を通じて実施した戦術的情況判断能(TDC)の平均レベルの推移に着目したところ, 有意なレベルの上昇が見られた。また, 男女の群間の差, 交互作用は見られなかった。このことから, 分業に基づくバスケットボールの戦術アプローチは, 学習者のゲームへの意味ある参加を可能とし, 学習者のゲーム中の周囲への認識の発展に寄与することが示唆された。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of the present study was to examine the effect of a tactical games approach on physical competence and tactical decision-making competency (TDC) of junior high school students.Results demonstrated that the physical competence points were significantly increased in both boys and girls groups during the units through, difference between two groups was not identified. Also, the tactical decision一making competency points showed significant increase in the both groups during the units and difference between two groups was not identified. These results lead us to the conclusion that the tactical approach on the basis of division of labors in games helps learners to achieve a meaningful participation experience in games.
書誌情報 上越教育大学研究紀要

巻 29, p. 301-308, 発行日 2010-02
出版者
出版者 上越教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-8162
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 AN10284863
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:43:01.929509
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3