ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 010 学術論文
  2. 0104 特別支援教育

構成行為における空間探索活動の役割とその発達的特徴

http://hdl.handle.net/10513/855
http://hdl.handle.net/10513/855
0125b3db-df0f-469d-8a71-7fcf0c4506a8
名前 / ファイル ライセンス アクション
OhbaS110001892775.pdf OhbaS110001892775.pdf (946.9 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2010-11-19
タイトル
タイトル 構成行為における空間探索活動の役割とその発達的特徴
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 constuructional activity
キーワード
主題Scheme Other
主題 spatial searching function
キーワード
主題Scheme Other
主題 tactual search
キーワード
主題Scheme Other
主題 human face
キーワード
主題Scheme Other
主題 child development
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 大庭, 重治

× 大庭, 重治

大庭, 重治

ja-Kana オオバ, シゲジ

Search repository
Ohba, Shigeji

× Ohba, Shigeji

en Ohba, Shigeji

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study was undertaken to examine the role of spatial searching function before and after arrangements of constructional elements and its developmental characteristics in constructional activity. One hundred forty children (from the second half of 3 to 10 years old) and 10 adults were given the task to construct a human face under blindfolded conditions. The movements of their fingers before and after arrangements of constructional elements were recorded by VTR and analyzed. The result showed that the searching function before arrangements contributed to get roughly and partially spatial relationships between elements ; and after arrangements it also contributed to correct more extensively detailed relationships between elements. The following developmental characteristics of searching function were suggested : (1)The acquisition of the searching function after arrangements was later than those before arrangements ; (2) regardless of age, arranging position of each element was determined on the basis of only a few other parts ; (3) in many cases the most suitable parts for determining arranging position were selected immediately before and after arrangements.
書誌情報 教育心理学研究

巻 39, 号 2, p. 219-227, 発行日 1991-06-01
出版者
出版者 日本教育心理学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0021-5015
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00345837
権利
権利情報 本文データは日本教育心理学会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
情報源
関連名称 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892775
関連サイト
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892775
関連名称 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892775
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:59:47.731170
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3