ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 010 学術論文
  2. 0101 学校臨床研究

児童の動機づけ志向性と交友関係について

http://hdl.handle.net/10513/941
http://hdl.handle.net/10513/941
d3a1d862-7088-4ffd-93f4-7a0698bb88b0
名前 / ファイル ライセンス アクション
110001892861.pdf 110001892861.pdf (858.9 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2010-12-24
タイトル
タイトル 児童の動機づけ志向性と交友関係について
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 中山, 勘次郎

× 中山, 勘次郎

ja 中山, 勘次郎

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In a cooperative problem-solving setting, Nakayama (1984) found that children's behaviors differed significantly as a function of their motivational orientations (i.e. social and task orientation). The present study examined whether these behaviors could also be observed in their interactions with peers. Children in four elementary-school samples (total N=674) were classified into four groups according to relative strength of social and task orientation. In order to tap various aspects of their peer interactions, subjects were given some questionnaires to complete. Socially oriented groups had many friends and shared various experiences with them. Moreover, the two socially oriented groups showed different interactions, though. HL group (social orientation being dominant) was frequently selected as friend by their classmates while sharing intimate and confidential experiences. On the other hand, HH group (both orientations being high) was active to form new friendships, and reported somewhat instrumental relations. These results, along with other findings on less socially oriented groups, paralleled to those found in a previous study (Nakayama, 1984), suggested that children's motivational orientations had a consistent influence in such settings.
言語 en
書誌情報 ja : 教育心理学研究

巻 40, 号 4, p. 369-376, 発行日 1992-12-01
出版者
出版者 日本教育心理学会
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0021-5015
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00345837
権利
言語 ja
権利情報 本文データは日本教育心理学会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
情報源
関連名称 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892861
関連サイト
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892861
関連名称 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892861
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:59:34.404311
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3