ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 010 学術論文
  2. 0101 学校臨床研究

児童の動機づけ志向性と教師の指導態度の認知

http://hdl.handle.net/10513/942
http://hdl.handle.net/10513/942
ce2d9db9-4b47-4bb2-b4bf-5cd9ff4999a5
名前 / ファイル ライセンス アクション
110001892682.pdf 110001892682.pdf (697.4 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2010-12-24
タイトル
タイトル 児童の動機づけ志向性と教師の指導態度の認知
言語 ja
タイトル
タイトル CHILDREN'S MOTIVATIONAL ORIENTATIONS AND THEIR PERCEPTIONS OF TEACHER'S ATTITUDES
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 中山, 勘次郎

× 中山, 勘次郎

ja 中山, 勘次郎

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Deci and his colleagues showed that teacher's informative and autonomy-oriented attitudes closely relate to children's intrinsic motivation toward learning. But this process might be also influenced by the motivational orientations of children. The present study examined how socially and task-oriented children perceive their teacher's attitude toward them. 242 sixth graders answered the motivational orientation scale, and were classified into four groups according to relative strength of social and task orientation. Children's perceptions of teacher's attitudes were assessed by a projective measure. The results indicated that socially oriented groups, especially HH group (both orientations being high) perceived teacher as giving more advice and direction, and received more information from teacher. In contrast, LH group (task-orientation being dominant) tended not to receive teacher's directive information. In addition, responses to uninformative categories, namely "simple acceptance" and "criticism" were high in LL group (both orientations being low). The results were discussed in terms of the importance of children's motivational orientations.
言語 en
書誌情報 ja : 教育心理学研究

巻 37, 号 3, p. 276-282, 発行日 1989-09-01
出版者
出版者 日本教育心理学会
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0021-5015
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00345837
権利
言語 ja
権利情報 本文データは日本教育心理学会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
情報源
関連名称 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892682
関連サイト
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892682
関連名称 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892682
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:59:38.580350
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3