ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 010 学術論文
  2. 0104 特別支援教育

在米日本人障害児の教育の実情 : 保護者に対する調査

http://hdl.handle.net/10513/1474
http://hdl.handle.net/10513/1474
4466ce0a-4e2f-4840-a322-bc1b5f12c7d6
名前 / ファイル ライセンス アクション
110006785801.pdf 110006785801.pdf (690.4 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2012-03-16
タイトル
タイトル 在米日本人障害児の教育の実情 : 保護者に対する調査
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 在米日本人障害児
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育的支援
キーワード
主題Scheme Other
主題 保護者調査
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 我妻, 敏博

× 我妻, 敏博

我妻, 敏博

ja-Kana アガツマ, トシヒロ

Search repository
Agatsuma, Toshihiro

× Agatsuma, Toshihiro

en Agatsuma, Toshihiro

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 在米日本人障害児の教育的環境とその保護者の状況を調べるため、保護者を対象にアンケート調査を実施し、71通の有効回答を得た。調査の結果、以下のことがわかった。(1)在米日本人障害児の多くは現地の特殊学級、養護学校、通常学級で教育を受けているが、その中でも現地の特殊学級に在籍している子どもが最も多い。(2)多くの専門家による診断や指導およびさまざまなサービスが受けられるなど、現地の教育に満足している保護者が多い。(3)保護者は現地の専門家や教育関係者との英語でのコミュニケーションに困難を感じており、日本語による情報の提供を必要としている。(4)渡米前から帰国後まで、一貫した支援を提供してくれる日本人による専門機関の設置が多くの保護者から要望されている。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of the present study was to investigate the educational circumstances of Japanese children with disabilities who are living in the U.S., as well as the condition of their parents. Questionnaires were sent to Japanese parents living in the U.S. who have children with disabilities, of whom 71 returned useable questionnaires. The results are as follows: (a) Most of these parents' children with disabilities are enrolled in regular schools, or else special schools, and many of them are in special classes in regular schools. (b) The parents report that they are satisfied with the treatment and services that they receive from many kinds of specialists. (c) The Japanese parents have difficulty in communicating in English with American specialists and teachers, and they would like information provided to them in Japanese. (d) Many of the Japanese parents reported that they would like special Japanese institutions to offer many kinds of services in the U.S.
書誌情報 特殊教育学研究

巻 41, 号 3, p. 335-343, 発行日 2003-09-01
出版者
出版者 日本特殊教育学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03873374
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00172513
権利
権利情報 本文データは日本特殊教育学会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
情報源
関連名称 http://ci.nii.ac.jp/naid/110006785801
関連サイト
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110006785801
関連名称 http://ci.nii.ac.jp/naid/110006785801
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:59:58.862585
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3