Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2017-09-28 |
タイトル |
|
|
タイトル |
生徒自らに変数の同定と仮説設定を行わせる指導がグラフ作成能力と読解能力の育成に与える効果 : 「力の大きさとばねの伸びの関係」を事例として |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
The Effects of the Teaching Method of Asking Students to Identify Relevant Variables and Formulate Hypotheses on the Development of Their Graph Making Skills and Reading Skills : The Case of the Relationship Between the Amount of Force and Stretch of a Spring |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
変数の同定 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
仮説設定 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
グラフ作成能力 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
グラフ読解能力 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Identify Relevant Variables |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Formulate Hypotheses |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Graph Making Skills |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Graph Reading Skills |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
山田, 貴之
古川, 俊輔
小林, 辰至
Yamada, Takayuki
Furukawa, Shunsuke
Kobayashi, Tatsushi
|
書誌情報 |
上越教育大学研究紀要
en : Bulletin of Joetsu University of Education
巻 37,
号 1,
p. 193-204,
発行日 2017-09-29
|
出版者 |
|
|
出版者 |
上越教育大学 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
0915-8162 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10284863 |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |