Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2022-08-31 |
タイトル |
|
|
タイトル |
中学校理科における考察・推論の場面での対話的な学びを促進する教師の働きかけに関する事例的研究―教員養成課程の学生を対象として― |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Teacher Training in a Pedagogical Approach to Promote Dialogic Learning in Lower Secondary School Science Courses |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
中学校理科 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
考察・推論の場面 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
対話的な学び |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
教師の働きかけ |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
教員養成課程 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
lower secondary school science |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
in the scene of consideration and inference |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
dialogic learning |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
teachers’ approach |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
teachers training course |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
山田, 健人
木原, 義季
松本, 隆行
栗原, 淳一
山田, 貴之
YAMADA, Kento
KIHARA, Yoshiki
MATSUMOTO, Takayuki
KURIHARA, Jun-ichi
Yamada, Takayuki
|
所属 |
|
|
|
上越教育大学(修士課程) |
所属 |
|
|
|
上越教育大学(修士課程) |
所属 |
|
|
|
東京都立新宿高等学校 |
所属 |
|
|
|
群馬大学 |
所属 |
|
|
|
自然・生活教育学系 |
所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Joetsu University of Education(Master’s Program) |
所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Joetsu University of Education(Master’s Program) |
所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Tokyo Metropolitan Shinjuku Upper Secondary School |
所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Gunma University |
所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Natural and Living Science |
書誌情報 |
上越教育大学研究紀要
en : Bulletin of Joetsu University of Education
巻 42,
p. 209-223,
発行日 2022-08-31
|
出版者 |
|
|
出版者 |
上越教育大学 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2435-9629 |