ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 紀要
  2. 021 上越教育大学研究紀要
  3. 27 (2008)

ユーモアが学級内の局所的及び大局的対人関係と学級風土に及ぼす影響

http://hdl.handle.net/10513/33
http://hdl.handle.net/10513/33
b61c5c02-8ea7-41c1-a71d-e2b6ace02402
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo27-08.pdf kiyo27-08.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-12-05
タイトル
タイトル ユーモアが学級内の局所的及び大局的対人関係と学級風土に及ぼす影響
言語 ja
タイトル
タイトル Functions of humor in microscopic and macroscopic interpersonal relations and social climate in classroom
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ユーモア
キーワード
主題Scheme Other
主題 局所的対人関係
キーワード
主題Scheme Other
主題 大局的対人関係
キーワード
主題Scheme Other
主題 学級風土
キーワード
主題Scheme Other
主題 小学生
キーワード
主題Scheme Other
主題 humor
キーワード
主題Scheme Other
主題 microscopic interpersonal relation
キーワード
主題Scheme Other
主題 macroscopic interpersonal relation
キーワード
主題Scheme Other
主題 classroom climate
キーワード
主題Scheme Other
主題 elementary school children
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 越, 良子

× 越, 良子

越, 良子

ja-Kana コシ, リョウコ

Search repository
櫻井, 弥生

× 櫻井, 弥生

櫻井, 弥生

ja-Kana サクライ, ヤヨイ

Search repository
Koshi, Ryoko

× Koshi, Ryoko

en Koshi, Ryoko

Search repository
Sakurai, Yayoi

× Sakurai, Yayoi

en Sakurai, Yayoi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究は,ユーモアが学級内の局所的および大局的対人関係と学級風土に及ぼす影響を検討した。対象は小学生204名であった。結果から,支援的ユーモアが学級風土を肯定的にすること,支援的ユーモアが表出者と知覚者の関係を親密にし,それが学級内のその他の児童との関係を親密にし,さらに学級風土に影響することが示された。局所的対人関係が大局的対人関係に繋がる可能性が示唆された。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examined how humorous message would affect on microscopic as well as macroscopic interpersonal relations and climate in classroom. Participants were 204 elementary school children (5th and 6th grade), and 7 questionnaires were used to assess their psychological closeness to a child or teacher who made humorous message, and other classmates and their perception of classroom climate. Results showed that participants felt psychological closeness to the humorist especially who made support-relief humor. In addition, psychological closeness to the humorist seemed to affect on the closeness to other classmates, and those effects could facilitate developing positive classroom climate. Overall, interpersonal relations on microscopic level could influence on macroscopic level in classroom.
書誌情報 上越教育大学研究紀要

巻 27, p. 73-83, 発行日 2008-02
出版者
出版者 上越教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-8162
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 AN10284863
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:40:31.917542
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3