WEKO3
アイテム
Teaching Ratio, Proportion and Continued-Proportion between Physical Quantities
http://hdl.handle.net/10513/135
http://hdl.handle.net/10513/135084a8639-239e-4394-af14-79052bd85ef6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-05-22 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Teaching Ratio, Proportion and Continued-Proportion between Physical Quantities | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ratio | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | propotion | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | continued-proportion | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | quantity calculus | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | class | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | representative | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | physical quantity for equating | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | concentration | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | density | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | molar mass | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | SI | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | science education | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ETYP:教育関連論文 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
Morikawa, Tetsuo
× Morikawa, Tetsuo
× Newbold, Brian T.
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This paper describes how to bridge a gap between number and quantity ratios in science education. The concept of concentration of solution can be interpreted as a continuedproportion between mass and volume, because it looks like a class of ratios between abstract numbers in mathematics. This interpretation of concentration makes it easy for students to solve diverse problems relating to concentration. Such an approach is also applicable to solving physical and/or chemical problems concerning density and molar mass. | |||||||||
書誌情報 |
上越教育大学研究紀要 巻 20, 号 1, p. 1-6, 発行日 2000-09 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 上越教育大学 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0915-8162 | |||||||||
論文ID(NAID) | ||||||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||||||
識別子タイプ | NAID | |||||||||
関連識別子 | AN10284863 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |