ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 紀要
  2. 021 上越教育大学研究紀要
  3. 22 (2002-2003)

EFL表現活動における教授ツールとしてのポートフォリオのガイドライン設計に関する研究

http://hdl.handle.net/10513/182
http://hdl.handle.net/10513/182
0b372334-89b3-45d1-9f94-7f7b06e8e83d
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo22_2-08.pdf kiyo22_2-08.pdf (667.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-05-22
タイトル
タイトル EFL表現活動における教授ツールとしてのポートフォリオのガイドライン設計に関する研究
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ポートフォリオ
キーワード
主題Scheme Other
主題 ライティング
キーワード
主題Scheme Other
主題 スピーキング
キーワード
主題Scheme Other
主題 スピーチ
キーワード
主題Scheme Other
主題 自己制御学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習方略
キーワード
主題Scheme Other
主題 メタ認知方略
キーワード
主題Scheme Other
主題 portfolio
キーワード
主題Scheme Other
主題 wiring
キーワード
主題Scheme Other
主題 speaking
キーワード
主題Scheme Other
主題 speech
キーワード
主題Scheme Other
主題 self-regulated learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 learning strategies
キーワード
主題Scheme Other
主題 metacognitive strategies
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 北條, 礼子

× 北條, 礼子

北條, 礼子

ja-Kana ホウジョウ, レイコ

Search repository
松崎, 邦守

× 松崎, 邦守

松崎, 邦守

ja-Kana マツザキ, クニモリ

Search repository
Hojo, Reiko

× Hojo, Reiko

en Hojo, Reiko

Search repository
Matsuzaki, Kunimori

× Matsuzaki, Kunimori

en Matsuzaki, Kunimori

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本論は,最終的に教授ツールとしてのポートフォリオを活用したEFL表現活動(ライティングとスピーチ)のカリキュラム開発を目指している。その第一段階として構成主義に基づく学習理論におけるポートフォリオの位置づけを確認し,その上でポートフォリオのガイドライン設計を試みる。本論では,まず構成主義,自己制御学習,学習方略,ポートフォリオの関係を論じる。次に外国語としての英語(EFL)表現活動(ライティングとスピーチ)およぴポートフォリオの関係ならびにポートフォリオのガイドラインについて述べ,さらに2002年9月に35名の看護学生を対象に実施したアンケート結果を基にポートフォリオのガイドライン設計に必要な事項を検討する。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, first of all, relationships among constructivism, self-directed learning, learning strategies, and portfolios were examined. Secondly, how portfolios in EFL expression activities, namely, writing and speech, have been dealt with were described. Thirdly, guidelines for portfolios were considered. Lastly, based on the results of questionnaires, which were administered in September of 2002 to 35 nursing students, the necessary items for designing the guidelines for portfolios were discussed. The final goal of this study is to develop curriculum of EFL expression activities, such as writing and speech, using portfolios as an instructional tool. The study discussed the necessary items for writing guidelines for portfolios as the first step to the final goal.
書誌情報 上越教育大学研究紀要

巻 22, 号 2, p. 395-406, 発行日 2003-03
出版者
出版者 上越教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-8162
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 AN10284863
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:34:09.709324
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3