ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 紀要
  2. 021 上越教育大学研究紀要
  3. 24 (2004-2005)

記号の理解

http://hdl.handle.net/10513/200
http://hdl.handle.net/10513/200
160e6908-3bff-49ce-b915-c9130aab4b44
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo24_2-15.pdf kiyo24_2-15.pdf (674.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-05-22
タイトル
タイトル 記号の理解
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 情報教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 記号
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育測定
キーワード
主題Scheme Other
主題 education for informatics
キーワード
主題Scheme Other
主題 sign
キーワード
主題Scheme Other
主題 educational measurement
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
キーワード
主題Scheme Other
主題 情報教育
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中野, 靖夫

× 中野, 靖夫

中野, 靖夫

ja-Kana ナカノ, ヤスオ

Search repository
井澤, 英悦

× 井澤, 英悦

井澤, 英悦

ja-Kana イサワ, エイエツ

Search repository
小岩, 寿之

× 小岩, 寿之

小岩, 寿之

ja-Kana コイワ, トシユキ

Search repository
北條, 礼子

× 北條, 礼子

北條, 礼子

ja-Kana ホウジョウ, レイコ

Search repository
Nakano, Yasuo

× Nakano, Yasuo

en Nakano, Yasuo

Search repository
Isawa, Eietsu

× Isawa, Eietsu

en Isawa, Eietsu

Search repository
Koiwa, Toshiyuki

× Koiwa, Toshiyuki

en Koiwa, Toshiyuki

Search repository
Hojo, Reiko

× Hojo, Reiko

en Hojo, Reiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 情報を伝達する要素として多くの記号が用いられている。記号にはルール,製品の品質保証,製品の特定など重要な役割があり文字情報に比べ瞬時に伝えることができる。生活や学習の場において多種多様の記号が使用されており,読みとり能力や判断力が問われることになる。そこで,身近に使用されている記号及び学校教育で学習した45個の記号について記述式でテストした結果を報告する。調査対象者は中学生,高校生,文系高校生,理系高校生,教育学部学生である。まず,これらの集団の正答率の高い記号と低い記号を調査し,次に集団の正答数を比較分析した。中学生と高校生では高校生のレベルが高かった。文系高校生と理系高校生の比較は理系高校生のレベルが高い。文系高校生と教育学部学生を比較したところ同等のレベルであった。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Many signs are used as an element which transmits information. Signs play various roles in current society, such as rules, a guarantee of quality of products, etc. Therefore it is necessary for us to understand what signs mean. The purpose of this study is to investigate to what degree signs are understood by students The participants of the study were junior high school students, high school students, and university students majoring in education. 45 signs were used in the test. Then, the signs which showed high percentage of correct answers and those which showed low percentage of correct answers were computed. ANOVA was administered and the results were as follows: High school students answered more correctly than junior high school students. High school students answered as correctly as university students.
書誌情報 上越教育大学研究紀要

巻 24, 号 2, p. 546-558, 発行日 2005-03
出版者
出版者 上越教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-8162
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 AN10284863
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:58:13.882702
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3