ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 紀要
  2. 021 上越教育大学研究紀要
  3. 14 (1994-1995)

体育科における授業改善のための試行(1) : フィードバック情報の活用

http://hdl.handle.net/10513/403
http://hdl.handle.net/10513/403
6ef16161-785b-4369-8acc-921047bcb1e6
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo14_1-21.pdf kiyo14_1-21.pdf (557.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-05-25
タイトル
タイトル 体育科における授業改善のための試行(1) : フィードバック情報の活用
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
キーワード
主題Scheme Other
主題 STYP:小学校
キーワード
主題Scheme Other
主題 SSUB:体育
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 丸山, 芳郎

× 丸山, 芳郎

丸山, 芳郎

ja-Kana マルヤマ, ヨシロウ

Search repository
笠井, 孝

× 笠井, 孝

笠井, 孝

ja-Kana カサイ, タカシ

Search repository
堀井, 重人

× 堀井, 重人

堀井, 重人

ja-Kana ホリイ, シゲヒト

Search repository
森, 勇示

× 森, 勇示

森, 勇示

ja-Kana モリ, ユウジ

Search repository
土田, 了輔

× 土田, 了輔

土田, 了輔

ja-Kana ツチダ, リョウスケ

Search repository
Maruyama, Yoshiro

× Maruyama, Yoshiro

en Maruyama, Yoshiro

Search repository
Kasai, Takashi

× Kasai, Takashi

en Kasai, Takashi

Search repository
Horii, Shigehito

× Horii, Shigehito

en Horii, Shigehito

Search repository
Mori, Yuji

× Mori, Yuji

en Mori, Yuji

Search repository
Tsuchida, Ryosuke

× Tsuchida, Ryosuke

en Tsuchida, Ryosuke

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究は,小学校の体育授業において,授業観察の結果で得られた情報を授業者にフィードバックし,それが次の授業実践の改善に向けてどのように機能しているかを確かめる事例的試行の第1報である。本論文は,教師の教授技能の一つである学習者との「相互作用」に着目し,授業中の教師(現職)の学習者に向けられた助言内容を量的・質的の両面から分析した結果の情報(フィードバック情報)が,次の授業実践においてどのように機能したかを授業記錦の定量的分析及び学習者の授業評価をもとに検証しようと試みたものである。その結果,教師の「肯定的言葉かけ」や「めあてのもたせ方」などに有効に機能していることがわかった。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aimed to clarity how some informations from the resrlts of instructional observations effected to improve next instruction in physical education. Two instructions at primary school were chosen for this study. In this study, interaction between a teacher and learners was focused on as one of teaching skills. Through analysis of instructional observation, the interactions were picked up from the view points of qualitative and quantitative. And next, the results of former analysis were given to the teacher as informations (feedback information) for purposes of improving next instruction. From these analysis it was concluded that the feedback informations were useful for improving teacher's positive talk and method to let learners know purposes.
書誌情報 上越教育大学研究紀要

巻 14, 号 1, p. 265-276, 発行日 1994-09
出版者
出版者 上越教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-8162
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 AN10284863
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:38:02.970026
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3