ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 010 学術論文
  2. 0101 学校臨床研究

Can young children learn words from a robot?

http://hdl.handle.net/10513/1520
http://hdl.handle.net/10513/1520
4bd31761-1c88-415a-8336-e1a291a8ac97
名前 / ファイル ライセンス アクション
Interaction Interaction Studies12-1.pdf (135.4 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2012-06-21
タイトル
タイトル Can young children learn words from a robot?
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 developmental cybernetics
キーワード
主題Scheme Other
主題 word learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 social cognition
キーワード
主題Scheme Other
主題 cognitive development
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 Moriguchi, Yusuke

× Moriguchi, Yusuke

en Moriguchi, Yusuke

Search repository
Kanda, Takayuki

× Kanda, Takayuki

en Kanda, Takayuki

Search repository
Ishiguro, Hiroshi

× Ishiguro, Hiroshi

en Ishiguro, Hiroshi

Search repository
Shimada, Yoko

× Shimada, Yoko

en Shimada, Yoko

Search repository
Itakura, Shoji

× Itakura, Shoji

en Itakura, Shoji

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Young children generally learn words from other people. Recent research has shown that children can learn new actions and skills from nonhuman agents. This study examines whether young children could learn words from a robot. Preschool children were shown a video in which either a woman (human condition) or a mechanical robot (robot condition) labeled novel objects. Then the children were asked to select the objects according to the names used in the video. The results revealed that children in the human condition were more likely to select the correct objects than those in the robot condition. Nevertheless, the five-year-old children in the robot condition performed significantly better than chance level, while the four-year olds did not. Thus there is a developmental difference in children’s potential to learn words from a robot. The results contribute to our understanding of how children interact with non-human agents.
言語 en
書誌情報 en : Interaction Studies

号 1, p. 107-118, 発行日 2011-01-01
出版者
出版者 John Benjamins
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 15720373
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11882508
権利
言語 en
権利情報 ? 2011 John Benjamins
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:41:49.433725
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3