Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2017-03-10 |
タイトル |
|
|
タイトル |
児童自らに変数の同定と仮説設定を行わせる指導が「てこの規則性」に関する科学的知識の理解に与える効果 : 算数の反比例の知識に基づいて |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
The effects of the teaching method of asking students to identify relevant variables and formulate hypotheses by themselves on their understanding of scientific knowledge of the “Regularity of a Lever” : based on the knowledge of inverse proportion in arithmetic |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
変数の同定 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
仮説設定 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
てこの規則性 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
算数 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
反比例 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Identify Relevant Variables |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Formulate Hypotheses |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Regularity of a Lever |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Arithmetic |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Inverse Proportion |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
山田, 貴之
小林, 辰至
Yamada, Takayuki
Kobayashi, Tatsushi
|
書誌情報 |
上越教育大学研究紀要
en : Bulletin of Joetsu University of Education
巻 36,
号 2,
p. 555-564,
発行日 2017-03-15
|
出版者 |
|
|
出版者 |
上越教育大学 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
0915-8162 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10284863 |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |