Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2019-08-26 |
タイトル |
|
|
タイトル |
初等中等教育段階のコンピューティング/プログラミング教育の目標と学習到達水準に関する日米イングランドの比較研究 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
A Comparative Study of Japan, the United States and England on Aims and Attainment Targets with the Developmental Standard of Learners for Computing/Programming Education at the Elementary and Secondary Education Stages |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
前原小学校のプログラミング教育 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Society 5.0に向けたSTEAM教育 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
イングランドの教科コンピューティング |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
CSTAのCSS |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
小・中・高等学校を一貫したコンピューティング教育 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Programming Education in Maehara Elementary School |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics Education Toward Society 5.0 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Computing Subject in the National Curriculum in England |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Computer Science Standards Proposed by Computer Science Teachers Association |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Computing Education from Elementary to Lower and Secondary Schools Coherently |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
磯部, 征尊
大森, 康正
岡島 , 佑介
川原田, 康文
上野, 朝大
山﨑, 恭平
山崎, 貞登
Isobe, Masataka
Oomori, Yasumasa
Okajima, Yusuke
Kawarada, Yasufumi
Ueno, Tomohiro
Yamazaki, Kyohei
|
書誌情報 |
上越教育大学研究紀要
en : Bulletin of Joetsu University of Education
巻 39,
号 1,
p. 179-193,
発行日 2019-08-30
|
出版者 |
|
|
出版者 |
上越教育大学 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
0915-3162 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10284863 |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |