Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2022-03-31 |
タイトル |
|
|
タイトル |
STEAM教育と連携した「生物育成の技術」から「生物技術」 に再編する教育課程基準の構成原理 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
The constituent principles of curriculum standards to reorganize domain contexts from bio-nurturing technology to bio-related technology in collaboration with STEAM Education |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
日本発STEAM教育 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
生物技術の教育課程基準 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
内容知 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
方法知 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
技術の文脈依存性 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
STEAM education oriented from Japan |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Curriculum standard for bio-related education |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Knowing what |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Knowing how |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Technological contexts sensitive |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
山﨑, 恭平
山崎, 貞登
Yamazaki, Kyohei
Yamazaki, Sadato
|
所属 |
|
|
|
軽井沢風越学園 |
所属 |
|
|
|
自然・生活教育学系 |
所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Karuizawa Kazakoshi School |
所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Natural and Living Science |
書誌情報 |
上越教育大学研究紀要
en : Bulletin of Joetsu University of Education
巻 41,
号 2,
p. 473-482,
発行日 2022-03-31
|
出版者 |
|
|
出版者 |
上越教育大学 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2435-9629 |