Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2022-08-31 |
タイトル |
|
|
タイトル |
「関数的な見方・考え方」を働かせた理科授業が内包量概念の理解に及ぼす効果-中学校第2学年のオームの法則において- |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Effects of Science Class Using Functional Viewpoints and Ways of Thinking on the Understanding of the Concept of Inclusive Quantity in the Study of Ohm’s Law in Lower Secondary School |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
関数的な見方・考え方 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
理科 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
内包量 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
オームの法則 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
functional viewpoints and ways of thinking |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
science |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
inclusive quantity |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Ohm’s law |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
金井, 太一
小川, 佳宏
山田, 貴之
KANAI, Taichi
Ogawa, Yoshihiro
Yamada, Takayuki
|
所属 |
|
|
|
長岡市立東中学校 |
所属 |
|
|
|
自然・生活教育学系 |
所属 |
|
|
|
自然・生活教育学系 |
所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Nagaoka Municipal Higashi Lower Secondary School |
所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Natural and Living Science |
所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Natural and Living Science |
書誌情報 |
上越教育大学研究紀要
en : Bulletin of Joetsu University of Education
巻 42,
p. 225-244,
発行日 2022-08-31
|
出版者 |
|
|
出版者 |
上越教育大学 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2435-9629 |