ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 紀要
  2. 021 上越教育大学研究紀要
  3. 19 (1999-2000)

知的障害及び情緒障害特殊学級における養護・訓練の「時間の指導」の実施に関わる要因

http://hdl.handle.net/10513/306
http://hdl.handle.net/10513/306
64603554-7131-418b-8b5d-aef96a113064
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo19_2-21.pdf kiyo19_2-21.pdf (512.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-05-25
タイトル
タイトル 知的障害及び情緒障害特殊学級における養護・訓練の「時間の指導」の実施に関わる要因
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 特殊学級
キーワード
主題Scheme Other
主題 知的障害
キーワード
主題Scheme Other
主題 質問紙調査
キーワード
主題Scheme Other
主題 養護・訓練の時間の指導
キーワード
主題Scheme Other
主題 児童及び教員の属性
キーワード
主題Scheme Other
主題 special class
キーワード
主題Scheme Other
主題 intellecutual disabilities
キーワード
主題Scheme Other
主題 questionnaire
キーワード
主題Scheme Other
主題 teaching of time in Yogo-Kunren
キーワード
主題Scheme Other
主題 attribute of children and teacher
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 村中, 智彦

× 村中, 智彦

村中, 智彦

ja-Kana ムラナカ, トモヒコ

Search repository
笠原, 芳隆

× 笠原, 芳隆

笠原, 芳隆

ja-Kana カサハラ, ヨシタカ

Search repository
安藤, 隆男

× 安藤, 隆男

安藤, 隆男

ja-Kana アンドウ, タカオ

Search repository
藤井, 和子

× 藤井, 和子

藤井, 和子

ja-Kana フジイ, カズコ

Search repository
Muranaka, Tomohiko

× Muranaka, Tomohiko

en Muranaka, Tomohiko

Search repository
Kasahara, Yoshitaka

× Kasahara, Yoshitaka

en Kasahara, Yoshitaka

Search repository
Ando, Takao

× Ando, Takao

en Ando, Takao

Search repository
Fujii, Kazuko

× Fujii, Kazuko

en Fujii, Kazuko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は,知的障害及び情緒障害特殊学級において,養護・訓練の「時間の指導」の実施に影響を及ばす児童の属性,教員の属性について予備的な知見を得ることである。新潟県内小学校の知的障害及び情緒障害特殊学級担任教員を対象に質問紙調査を行い,「時間の指導」の日課表への位置づけと児童の属性,教員の属性との関連について分析を行った。児童の属性として,障害の種類と程度,教員の属性として,特殊教育教諭免許状保有の有無と特殊教育経験年数などを取り上げた。その結果,児童の属性,中でも障害の程度が,「時間の指導」を日課表に位置づけるか否かに大きく作用すること,特殊教育教諭免許状保有の有無などの教員の属性との関連は希薄なことが示唆された。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study was to designed to seek factors which affect setting the teaching in time of Yogo-Kunren. Subjects were 107 teachers of special class for children with intellectual and emotional disabilities in Niigata prefecture. The method was employed in questionnaire. Questionnaire consisted of the attribute of children who were a member of a special class, teacher's attribute, and setting the teaching in time of Yogo-Kunren. The date were analyzed with "Quantification method II ". As a result, children's attribute was related whether teacher set the teaching in time of Yogo-Kunren. In particular, degree of children's disabilities had much to do with the setting the teaching in time of Yogo-Kunren. In contrast, teacher's attribute; age, a teacher's certificate of special school, and experience as special educational teacher were not related to it.
書誌情報 上越教育大学研究紀要

巻 19, 号 2, p. 687-695, 発行日 2000-03
出版者
出版者 上越教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-8162
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 AN10284863
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:35:40.957850
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3