ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 紀要
  2. 021 上越教育大学研究紀要
  3. 23 (2003-2004)

「ナショナル・カリキュラム地理」改訂にみる初等・中等地理カリキュラム編成原理 : 地誌的学習内容の変更を中心に

http://hdl.handle.net/10513/353
http://hdl.handle.net/10513/353
6939d131-3c42-419b-a64b-d740880d21e8
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo23_1-17.pdf kiyo23_1-17.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-05-25
タイトル
タイトル 「ナショナル・カリキュラム地理」改訂にみる初等・中等地理カリキュラム編成原理 : 地誌的学習内容の変更を中心に
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 地理教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 イギリス
キーワード
主題Scheme Other
主題 「ナショナル・カリキュラム教育」
キーワード
主題Scheme Other
主題 カリキュラム編成原理
キーワード
主題Scheme Other
主題 地誌的学習内容
キーワード
主題Scheme Other
主題 gegographical education
キーワード
主題Scheme Other
主題 United Kingdom
キーワード
主題Scheme Other
主題 Geography in the National Curriculum (England)
キーワード
主題Scheme Other
主題 curriculum development principle
キーワード
主題Scheme Other
主題 content of area studies
キーワード
主題Scheme Other
主題 SSUB:地理
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 志村, 喬

× 志村, 喬

志村, 喬

ja-Kana シムラ, タカシ

Search repository
Shimura, Takashi

× Shimura, Takashi

en Shimura, Takashi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 は著しく地誌的内容が多かったこと,その後の改訂では単に地誌的学習内容の量が減じただけではなく,学校・教師といった実践場面での学習内容選択の自由度が増したことを具体的に明らかにした。さらに,内容変化とカリキュラム編成過程をあわせて検討することで,カリキュラム編成原理として,同心円拡大法がカリキュラム編成において一貫して用いられている一方,地誌的編成原理は1991年版では強く志向されたものの1995年版・2000年版ではその役割を減じていることが明らかとなった。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study compared and examined the area studies content in 1991 edition, 1955 edition and 2000 edition of Geography in the National Curriculum (England). As the result, 1991 edition had the area studies content remarkably, in afterwards revision, not only that the quantity of the area studies content decreases but also that degree of freedom of learning content selection in the practice scene increases clear. By examining the curriculum development process, the regional approach principle was strongly aimed in 1991 edition development. But the development process of 1995 edition and 2000 edition, the regional approach principle role had been reduced, while the concentric approach principle is consistently used as a curriculum development process.
書誌情報 上越教育大学研究紀要

巻 23, 号 1, p. 225-243, 発行日 2003-09
出版者
出版者 上越教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-8162
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 AN10284863
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:33:22.318387
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3